"You are not required to teach all the standards to all of your students. You are only required to document that the standards assigned to you have been mastered by the students assigned to you." from "Teaching Gifted Kids in Today's Classroom: Strategies and Techniques Every Teacher Can Use (Revised & Updated Third Edition)" by Susan Winebrenner, Dina Brulles


모든 학생들에게 모든 표준(교육과정)을 가르칠 필요는 없다. 다만 가르쳐야 할 교육과정을 학생들이 학습하였는가를 기록(확인)하는 것이 필요하다.



It is because these students often rebel from the tedium of spending so much time being taught what they’ve already learned that they likely come to assume that if someone is gifted, he or she must just “know” what is required without having to work hard to learn it.


... 학생들은 종종 이미 알고 있는 것을 배우느라 지루한 시간을 보내는 것에 반발한다. 그리고 만약 영재라면 그들은 큰 노력없이도 필요한 것들을 알아야 한다고 가정한다.



In short, when gifted students discover early on that they can get high praise and grades for tasks they complete with little or no effort, they may conclude that being gifted means being able to do things without really trying. 


한마디로, 영재들이 적은 노력이나 노력 없이 일을 완료하고도 높은 칭찬과 점수를 얻을 수 있다는 것을 일찍 알았을때, 그들은 영재란 큰 노력없이도 일들을 할 수 있다는 것을 의미한다고 결론낸다.


And the longer they are allowed to believe this, the harder it is for them to rise to the challenge when one is finally encountered.


그리고 더이상 이러한 믿음을 이어갈 수 없게되면 그들은 어떤 것을 마주칠때 도전하기가 어려워 진다.



Many gifted students have never learned these skills and are at a loss about how to effectively study, manage their time, handle intense competition and pressure, or deal with less-than-stellar grades and test scores—all of which can lead to a sense of discouragement, severe anxiety, eating disorders, depression, and other harmful outcomes.


많은 영재 아동들은 효과적인 학습법이나 시간관리, 심한 경쟁이나 압박, 최우수가 아닌 상황 등에 대해 배우지 못하고, 이러한 것은 그들에게 자괴감, 심한 괴로움, 거식증, 우울함 등의 심각한 결과를 가져온다.



+ Recent posts